018d8c98-af3f-4a0f-a7a0-6d7376846446

Pianisti juhliin?

Kaipaatko esiintyjää juhliisi?

Tulen mielelläni esiintymään, jos tilaisuuteen kaivataan klassista pianomusiikkia. Ohjelmistossani on laajasti musiikkia eri aikakausilta, ja soiton ohella kerron myös mielelläni esittämistäni teoksista ja niiden historiasta sekä säveltäjistä.
Klassinen pianomusiikki tuo juhlaan kohottavan tunnelman, ja toimii yhdistävänä elementtinä niin häissä, syntymäpäivillä kuin hautajaisissakin.
Pianomusiikkiesityksen voit yhdistää myös aperitiiviin tai juhlapuheen rinnalle. Myös kokonaiset kotikonsertit ovat tilattavissa.

Tarjoukset ja lisätiedot: marie.korkko@gmail.com / 040 832 8519

marien_pianokellari_19-8338-1

Pianokellarin kesäkurssit 3.-13.6. / Musiikki

Haluatko tutustua pianonsoittoon, tai oletko jo soittamisessa tai laulamisessa konkari, mutta kaipaat uusia harjoitteluvinkkejä tai ideoita esiintymisesi ja soitto-/lauluasentosi kehittämiseen?

Kesäkuussa Pianokellari tarjoaa soitonopetusta sekä ’Feldenkrais® & Musiikki’ -oppitunteja aivan kaikentasoisille muusikoille välillä 3.-13.6. tutustumiskurssihinnoin:

– 3 x 45min 200e (sis. alv 24%)
– 3 x 30min 150e (sis. alv 24%)

Yksittäiset pianotunnit:
60min / 82e. (sis. alv 24%)
45min / 74e. (sis. alv 24%)

’Feldenkrais® & Musiikki’ -tunnit:
60min / 74e. (sis. alv. 10%)

Kaikki tunnit ovat yksilötunteja.
Opettajana toimii pianotaiteilija ja Feldenkrais® -opettaja Marie Körkkö.

Lämpimästi tervetuloa!

Ilmoittautumiset ja lisätiedot: marie.korkko@gmail.com / 040 832 8519

Kesäkuussa mahdollisuus osallistua myös Feldenkrais® -ryhmätunneille Pianokellarilla, lue lisää: Feldenkrais® -kesätunnit Pianokellarilla


vähänrajattu

Pianokellarin Feldenkrais® -kesätunnit 3.-13.6.

Pianokellarin Feldenkrais® -kesätunnit starttaavat 3.6.! Tunteja on arkipäivisin yhteensä kuusi kertaa välillä 3.-13.6.

Tuntien aikataulu:
maanantaisin klo 12-13
keskiviikkoisin klo 10-11
torstaisin klo 17-18


Hinta 16e /kerta.

Lämpimästi tervetuloa niin aiemmin tunneilla käyneet kuin kaikki uudet tutustujat!

Tunneille et tarvitse mukaan muuta kuin itsesi. Kaikille Feldenkrais® -tunneille voit myös osallistua aina omissa arkivaatteissasi.
Lue lisää menetelmästä: Feldenkrais®
Kaikki tunnit ovat pienryhmätunteja. Ohjaajana toimii auktorisoitu Feldenkrais® -opettaja Marie Körkkö.

Ilmoittautumiset ja lisätiedot: marie.korkko@gmail.com / 040 832 8519

Pianokellarin tuntien peruutusehdot:
Tunnin voi peruuttaa hyvitystä vastaan 24h ennen. Sen jälkeen peruutetut tunnit veloitetaan kokonaisuudessaan.

Näyttökuva 2022-2-10 kello 18.29.54

François Combeau Helsingissä 14.-15.9.2024

KAIKILLE AVOIN FELDENKRAIS-VIIKONLOPPU HELSINGISSÄ ALEKSANTERIN TEATTERILLA /
FELDENKRAIS PUBLIC WORKSHOP IN HELSINKI, ALEKSANTERI THEATER


Teema / Theme

The shoulder girdle, mobility of the arms,  freedom of the head and the upper part of the chest



La / Sat 13-18
Su / Sun 10-14.30

Opettaja / Teacher: François Combeau

Due to its light, fine and highly articulated structure, and its articulation with the spine at the level of the cervico-dorsal hinge (C7/D1), the shoulder girdle, as if suspended, allows great mobility of the arms in all directions of movement. The emergence of the neck and head from this cervical hinge ensures its rotation like a real periscope carrying the sense organs. It also contributes to the freedom of the upper part of the chest, allowing easier, more comfortable and functional respiratory development as well as an important relaxation of the throat…

Anatomical observation clearly shows us that the pelvis, due to its very dense and bony structure, has the function of ensuring our balance, the stability of our supports, the efficiency of our movements and the development of strength. The shoulder girdle, on the other hand, is made up of very light, fine and wonderfully articulated bones, and designed to allow us to express with great freedom our relationship to the world and to others, to act in a very fine and differentiated way, to use instruments and tools, to communicate, touch, feel and receive stimulation…

The numerous explorations offered will allow each participant to:

* Discover and better understand the different joints that animate the shoulder girdle, articulation between the head of the arm and the clavicle, between the clavicle and the sternum, between the neck and the dorsal thoracic spine (C7/D1), articulation between the first vertebrae dorsal…

* Develop real mobility of the scapula and its sliding on the ribs in all spatial directions, without which the arm cannot find its freedom of movement and the rib cage its functional engagement in respiratory development.

* Find relaxation in the shoulders and particularly in the different fibers of the “trapezius” muscles (relationship between the shoulder blade, the head and the dorsal column) on which many psychosomatic tensions linked to our way of living, our habits and acquired attitudes are fixed in the near past as in childhood

* Free the sternum and regain its suspension, allowing it to play its role as a true “figurehead” for our travels…

* Find more elasticity in all these links between the head and the rib cage, many of which pass through the throat, the suspensors of the larynx, etc.

         


François Combeau  is a Feldenkrais teacher and Trainer.

As a teacher/practitioner of the Feldenkrais Method® for 35 years, Francois Combeau has a wide range of teaching experience of ATM® lessons, including  weekly classes, theme series, and numerous seminars in Paris, throughout Europe and in Detroit (Michigan), for professionals in the fields of the arts, athletics and health.
He also works with individuals helping them to develop a fuller quality of life – physically, mentally and emotionally. 

As an experienced Assistant-trainer and than Trainer, he has been involved in many training in Europe, in Paris with Myriam Pfeffer, in Liege, Belgium with Yvan Joly, in Bad Windshiem, Germany with Mark Reese, and in the U.S. with Anat Baniel.  These trainers have in many ways been his mentors.  Francois has taught advanced training in France, Sweden, Switzerland, Germany and the U.S.  He has also the desire to share the experience he developed teaching for 15 years in small continuity educational training’s, creating a very interactive, precise and supportive way of working with students.


Kurssin opetuskieli: englanti /
Teaching language: English


Paikka / Place:
Studio Yama
(Aleksanterin teatterin 4. kerros)
Bulevardi 23-27, Helsinki


Kurssin hinta / Price: 195€
Tili / Account: FI66 5318 0920 0227 34 Viesti / Message: FC 2024


Ilmoittautumiset ja tiedustelut / Registration and info:
marie.korkko@gmail.com / +358 40 832 8519 / Marie Körkkö

Tervetuloa!
Welcome!


Osanottajamäärä on rajoitettu – paikat täytetään ilmoittautumisjärjestyksessä.
The number of participants is limited – places are filled in order of registration.

Ilmoittautuminen on voimassa heti kun kurssimaksu on maksettu.
Registration is valid as soon as the course fee has been paid.

Feldenkrais® -sunnuntai Salossa 16.4.2023

Paikka: Salon kansalaisopisto, Ylhäistentie 2, Salo

Teema:
Mistä otan voiman?

“Kaikki voimat johtuvat kappaleiden välisistä vuorovaikutuksista. Kahden kappaleen vuorovaikuttaessa keskenään kohdistuu molempiin yhtä suuri, mutta vastakkaissuuntainen voima.” (Isaac Newton, 1687)

Työpaja sisältää kolme Feldenkrais® -menetelmän ryhmätuntia (Awareness Through Movement® -oppituntia). Tunneilla ollaan myös makuuasennossa lattialla – otathan mukaasi oman alustan sekä froteepyyhkeen, jonka voit taitella päänaluseksi. Tunneille voit osallistua omissa arkivaatteissasi.

Työpaja on avoin kaikille, ikään tai kuntoon katsomatta. Aiempaa kokemusta menetelmästä ei tarvita.

Feldenkrais® -menetelmä on kehollinen oppimismenetelmä, joka auttaa ihmistä tulemaan tietoiseksi itsestään, tekemistään, ja ympäristöstään. Päätyöväline menetelmässä on liike, ja työn lähtökohta on minäkuva. Menetelmän tavoite on auttaa ihmistä löytämään uudelleen omat luontaiset fyysiset ja psyykkiset ulottuvuutensa, jolloin arki kevenee ja helpottuu.

Opettaja: Marie Körkkö

Hinta: 40 euroa (sis. alv 10%)
Maksu paikan päällä MobilePaylla tai käteisellä.

Ilmoittautuminen:
tiina.tulo@gmail.com / 040 577 8106

Lisätiedot ja kysymykset työpajasta:
marie.korkko@gmail.com / 040 832 8519 / www.marienpianokellari.fi

Lämpimästi tervetuloa!

Näyttökuva 2022-2-10 kello 18.29.54

François Combeau Helsingissä 16.-17.9.2023


KAIKILLE AVOIN FELDENKRAIS-VIIKONLOPPU HELSINGISSÄ ALEKSANTERIN TEATTERILLA /
FELDENKRAIS PUBLIC WORKSHOP IN HELSINKI, ALEKSANTERI THEATER


La / Sat 13-18
Su / Sun 10-14.30

Opettaja / Teacher: François Combeau


Teema / Theme:          

“To live in freedom, breathe in freedom …”

«Go beyond what is breathing, there you will find breath»  (Shri Aurobindo)

”Breathing is a universal, dynamic process in which man is included. It manifests itself in us through respiration, apparent as inhalation and exhalation. This is indeed a two-way flow between the inner and outer worlds, a gateway to All. This dynamic process does not belong to us. It is a cycle triggered without any intervention of the mind and sustained beyond our control. Yet we can intervene through voluntary muscles which shrink or expand spaces and impose shapes.

This duality can be difficult to accept at times. All our work on breathing, the changes we are seeking and the control we are striving to acquire should never relegate breathing to a possession – under the ownership of the Ego – or a creation of the mind. When breathing loses its natural rhythm and spontaneous dynamism, it loses its linking function and rapidly becomes an ill-adapted response to our needs ”here and now”.

Deep breathing is not confined to the chest or diaphragm movements. It involves the entire body. Unicity and balance are the features of healthy breathing. For all parts of the body to live and breathe fully, the chest must be stripped of its armour, the face must allow the passages (nostrils, pharynx, glottis…) to loosen, and the spine must recover its wholeness and flexibility, so as to track the wave of breath as it wells up from the abdomen, travels right through the body and unfurls across the face.

By embodying universal breath in us, breathing indeed provides a two-way flow between the inner and outer worlds. Consequently, if nothing is there to impede this dynamic process, it can remain free and adapt to the reality of both worlds while meeting our needs, intentions, activities, emotional states and relationships. It faithfully shadows our physical life as well as the subtlechanges in our emotional life.

A person’s breathing patterns cannot realy evolve by means of any conditioned learning or by imposing a system but by:

  • recovering freedom of the physical support and actualisation site of our bodies and body movements;
  • returning the nervous system’s capacity to receive information from both inner and outer worlds;
  • producing an appropriate response by controlling the opening-up processes and developments leading to its expression.

With constantly renewed curiosity and creative attention to his own way of proceeding, each student will feel Breathing become easier, greater freedom in day-to-day activities


François Combeau  is a Feldenkrais teacher and Trainer.

As a teacher/practitioner of the Feldenkrais Method® for 35 years, Francois Combeau has a wide range of teaching experience of ATM® lessons, including  weekly classes, theme series, and numerous seminars in Paris, throughout Europe and in Detroit (Michigan), for professionals in the fields of the arts, athletics and health.
He also works with individuals helping them to develop a fuller quality of life – physically, mentally and emotionally. 

As an experienced Assistant-trainer and than Trainer, he has been involved in many training in Europe, in Paris with Myriam Pfeffer, in Liege, Belgium with Yvan Joly, in Bad Windshiem, Germany with Mark Reese, and in the U.S. with Anat Baniel.  These trainers have in many ways been his mentors.  Francois has taught advanced training in France, Sweden, Switzerland, Germany and the U.S.  He has also the desire to share the experience he developed teaching for 15 years in small continuity educational training’s, creating a very interactive, precise and supportive way of working with students.

Kurssin opetuskieli: englanti /
Teaching language: English

Paikka / Place:
Studio Yama
(Aleksanterin teatterin 4. kerros)
Bulevardi 27, Helsinki


Kurssin hinta / Price: 195€
Tili / Account: FI66 5318 0920 0227 34 // Viesti / Message: FC 2023


Ilmoittautumiset ja tiedustelut / Registration and info:
marie.korkko@gmail.com / +358 40 832 8519 / Marie Körkkö

Tervetuloa!
Welcome!


Osanottajamäärä on rajoitettu – paikat täytetään ilmoittautumisjärjestyksessä. /
The number of participants is limited – places are filled in order of registration.

Ilmoittautuminen on voimassa heti kun kurssimaksu on maksettu. /
Registration is valid as soon as the course fee has been paid.

Ville Komppa & Marie Körkkö

Kellarista kajahtaa! – Komppa & Körkkö

Kellarista kajahtaa! -konserttisarja jatkuu taas Pianokellarilla uusin konsertein. Seuraavat konsertit ovat to 24.11. ja to 1.12. klo 18.

Esiintyjät:
Ville Komppa, klarinetti
Marie Körkkö, piano

Ohjelma:

Allegro Tristamente

Witold Lutoslawski (1913-1994): Tanssipreludit
Clara Schumann (1819-1896): Kolme romanssia op. 22
Francis Poulenc (1899-1963): Sonaatti klarinetille ja pianolle

Allegro Tristamente’ on esitysmerkintä ohjelmamme viimeisestä teoksesta ja se tarkoittaa suomeksi kutakuinkin ’Ilolla, surullisesti’. Ohjelman kaikki kappaleet läikähtelevät tunnelmiltaan laidasta laitaan, ja ovat myös kontrasteja suhteessa toisiinsa.
Witold Lutoslawskin Tanssipreludit pohjautuvat puolalaisiin kansantansseihin, ja jokainen viidestä osasta vie kuulijan hyvin erilaisiin, surrealistisiinkin maailmoihin. Clara Schumannin Kolme romanssia ovat puolestaan puhdasta romantiikan ajan musiikkia, missä ei tunteita säästellä.
Francis Poulencin sonaatti klarinetille ja pianolle ilottelee ja hassuttelee, mutta yhtäkkisesti vaipuu myös utuisiin, jopa melankolisiin tunnelmiin, kuin sirkuksen klovni esiintyessään.

Ville Komppa on helsinkiläinen lehtori, muusikko ja toimittaja, ja työskentelee Taideyliopiston Sibelius-Akatemiassa. Hän esiintyy säännöllisesti mm. yleisötilaisuuksissa vetäjänä, erilaisissa asiantuntijatehtävissä sekä kamari- tai orkesterimusiikin parissa klarinetistina, ja hänet löytää usein erilaisista yhteisöllisistä tai vuorovaikutteisista hankkeista ja tilaisuuksista.

Marie Körkkö on helsinkiläinen pianotaiteilija ja Feldenkrais® -menetelmän opettaja. Hän on perustanut oman studionsa Pianokellarin Helsingin keskustaan joulukuussa 2018, missä hän työskentelee niin pedagogina, esiintyjänä kuin tilaisuuksien järjestäjänä. Hän on luotsannut Kellarista kajahtaa! -sarjaa tilassaan vuodesta 2021 lähtien. Lisäksi Körkkö työskentelee Feldenkrais® -opettajana Taideyliopiston Sibelius-Akatemiassa.



Liput: 15€
Paikkoja osallistujille on rajatusti, ja liput konsertteihin vain ennakkovarauksin: marie.korkko@gmail.com / 040 832 8519


Pianokellarin osoite: Arkadiankatu 16 C.
C-rappu sijaitsee sisäpihalla – porttikongilla on summeri.
Saapuminen ei valitettavasti ole kokonaan esteetön – matkan varrella on yhdet lyhyet portaat kellarikerrokseen.



Kuva: Ivan Bessedin

Näyttökuva 2022-4-12 kello 22.40.01

Kellarista kajahtaa! -konsertti vol. 4 ”Narreja ja Fantasiaa” 5.5.2022

Torstaina 5.5.2022 klo 18-19
Kellarista kajahtaa! vol. 4
”Narreja ja Fantasiaa”

Sergei Rahmaninov (1873-1943): op. 3 ’Morceaux de Fantaisie’
Claude Debussy (1862-1918): Clair de lune
Maurice Ravel (1875-1937): Alborada del gracioso

Marie Körkkö, piano

Konsertin aloittaa venäläisen Sergei Rahmaninovin säveltämä pianosarja, ’Morceaux de Fantaisie’, viiden fantasiakappaleen pianosarja, joista etenkin kaksi ensimmäistä (Elegia ja cis-molli -Preludi) ovat hyvin tunnettuja.
Kolme jälkimmäistä, ’Melodia’, ’Pulcinella’ ja ’Serenadi’, luovat joko seesteisyydellään tai leikkisyydellään tasapainottavan jatkeen sarjan kahden ensimmäisen osan melankolisille ja jopa synkeille tunnelmille.
Ranskalaisen Claude Debussy’n säveltämä ’Clair de lune’ (Kuunvalo) on ehkä yksi soitetuimmista pianokirjallisuuden kappaleista koko maailmassa. Kappale on neliosaisen Bergamasque -sarjan kolmas osa, ja se on saanut innoituksensa Paul Verlainen samannimisestä runosta. Kappaleesta on tehty valtava määrä sovituksia, niin orkesterille kuin erilaisille instrumenttiyhdistelmille, ja sitä on käytetty musiikkina lukemattomissa elokuvissa.
Ohjelman päätösnumero on ranskalaisen Maurice Ravelin käsialaa. ’Alborada del gracioso’ (Narrin aamulaulu) on neljäs osa pianosarjasta Miroirs, ja vie harmonioillaan ja rytmiikallaan kuulijan espanjalaistunnelmiin. Ravel orkestroi kappaleen myöhemmin balettimestari Sergei Djagilevin tilauksesta, jolloin sitä käytettiin osana erästä balettiesitystä. Orkestroinnissa ovat mukana myös aidot kastanjetit, pianoversiossa ne helähtelevät mukana mielikuvin.



Liput 15€ – vain ennakkovarauksin:
marie.korkko@gmail.com
Lipun peruutusehto 24 tuntia.

Konsertin yleisöön osallistuvilta edellytetään kasvomaskin käyttöä.

Lämpimästi tervetuloa!

Kuva: Ville Paul Paasimaa (2022)

Marie Körkkö

Kellarista kajahtaa! -konsertti vol. 3 ”Musica Ricercata” 10.3.2022

Kellarista kajahtaa! -sarja jatkuu Pianokellarilla keväällä 2022:

Torstaina 10.3.2022 klo 18-19
Kellarista kajahtaa! vol. 3
”Musica Ricercata”

Ohjelma:

György Ligeti (1923-2006): Musica Ricercata
Federico Mompou (1893-1987):
Preludi nr. 6 (vasemmalle kädelle) & El Lago
Sergei Prokofjev (1891-1953): Suggestion Diabolique

Marie Körkkö, piano

Konsertin aloittaa lähes puolituntinen, unkarilaisen György Ligetin vuosina 1951-53 säveltämä Musica Ricercata; yhdentoista kappaleen sarja pianolle, joka esittelee Ligetin itsensä luoman sävellystyylin, ’ex nihilo’n, olemuksen kirkkaasti. (lat. ’ex nihilo’, suom. ’tyhjästä’). Teos on yksi aikansa merkittävistä uutuuksista taidemusiikin maailmassa. Suuren yleisön tietoon se on myöhemmin noussut erityisesti sarjan toisen osan johdosta, jota ohjaaja Stanley Kubrick käytti elokuvassaan Eyes Wide Shut (1999).
Ligetistä jatketaan espanjalaisen Federico Mompoun musiikkiin. Mompou eli Barcelonassa ja Pariisissa, ja hänen musiikistaan voikin selkeästi aistia niin espanjalaisen kuin ranskalaisen kulttuurin vaikutuksen. Konsertissa kuultavat kappaleet ovat vain pieni ikkuna hänen valtavan laajaan pianoteosten kavalkaadiinsa. Konsertin päättää nuoren Prokofjevin vuonna 1908 säveltämä, järisyttävä ’Suggestion Diabolique’, joka jakoi aikoinaan rajusti mielipiteitä Venäjän musiikkipiireissä sen dissonoivan sävelkielen vuoksi. Tämä oli kuitenkin kuin lähtölaukaus Prokofjevin tyylille, ja yhtäläisyyksiä tähän nuoruuden teokseen onkin selkeästi kuultavissa hänen myöhemmässä tuotannossaan.

Liput 15€ – vain ennakkovarauksin:
marie.korkko@gmail.com

Konsertin yleisöön osallistuvilta edellytetään kasvomaskin käyttöä.

Lämpimästi tervetuloa!

Kuva: Ville Paul Paasimaa (2022)


*********

Seuraava Kellarista kajahtaa! -konsertti (vol. 4)
To 5.5.2022


(Ohjelma ilmoitetaan lähempänä)


**********


Taiteen edistämiskeskus TAIKE on tukenut Kellarista kajahtaa! -sarjan suunnittelu- ja harjoittelutyötä kesällä 2021.

Näyttökuva 2022-2-10 kello 18.29.54

François Combeau Helsingissä 17.-18.9.2022


KAIKILLE AVOIN FELDENKRAIS-VIIKONLOPPU
HELSINGISSÄ ALEKSANTERIN TEATTERILLA

lauantai klo 13-18.30
sunnuntai klo 10-14.30



Opettaja: François Combeau

Teema:
“A mobile head;
an alive, expressive, relaxed Face
and more functional freedom for facial and mouth organs ”
PART II


Opetuskieli: englanti


Paikka:
Studio Yama /Aleksanterin teatterin 4. Kerros
Bulevardi 27, Helsinki


Kurssin hinta: 195€
Tili: FI6653180920022734 / Viesti: FC2022


Ilmoittautumiset ja tiedustelut:
marie.korkko@gmail.com / +358408328519 / Marie Körkkö

Tervetuloa!


Osanottajamäärä on rajoitettu – paikat täytetään ilmoittautumisjärjestyksessä.

Ilmoittautuminen on voimassa heti kun kurssimaksu on maksettu.


********

After the very exciting course we had in September 2021 and in front of the interest shown by many participants, we have chosen with François Combeau to continue the work around this very rich and important theme for each and everyone.

For those who participated in the September 2021 weekend workshop, it will be an opportunity to extend the work during new explorations, to discover new relationships and mobilities.

For those who wish to join us, the program of this workshop will be a great occasion to explore the dynamic relationships between facial and facial organs mobility, and the mobility of the head and neck, the relationship to space, support. This weekend course can be taken without having participated in the first course in September 2021.


********



“A mobile Head ; an alive, expressive, relaxed Face and more functional freedom for facial and mouth organs ”


When true verticality returns, the head (the bearer of the sensory and expressive functions) being functionally supported from the feet, recovers total freedom of movement.
 By standing upright man expresses his specificity, and his considerably expanded field of observation and action.
 
This new balance and great freedom of movement, allowed a considerable development of the sensory functions and in particular, the widening of visual, auditory and olfactory fields, along the depth perception and clearness of contours…
 
Consequently, allowing man the possibility of increasing fine differentiation of the facial organs, given access to articulated language, the vehicle of thought, and facial mimicry expressing all kind of emotions becoming language by itself and the mirror of our major dynamisms and the instrument of an authentic dialogue.
 
When the larynx dropped under the effect of gravity, its suspenders developed while the voice widened its range, became more mobile, and the pharyngeal crossroads opened. The tongue moved back, making room for increasingly differentiated language in terms of phonetics as well as developing the range of vocalisations, the use of various cavities (pharynx, mouth, nose, larynx) as resonators for the voice, to give a palette of colours for expressing feelings.
 
In other words all these functions and movements of facial organs, depend on the balance of the head and the freedom of each cervical vertebra. And the same time, the way we use those expressive and sensory instruments affect or influence the freedom and mobility of the neck and more generally of the all spine.
 
With constantly renewed curiosity and creative attention to his own way of proceeding, each student will feel movement become easier, greater freedom in day-to-day activities and a true and open relationship with the outside world.



François Combeau  is a Feldenkrais teacher and Trainer.
As a teacher/practitioner of the Feldenkrais Method® for 35 years, Francois Combeau has a wide range of teaching experience of ATM® lessons, including  weekly classes, theme series, and numerous seminars in Paris, throughout Europe and in Detroit (Michigan), for professionals in the fields of the arts, athletics and health. He also works with individuals helping them to develop a fuller quality of life – physically, mentally and emotionally. 
As an experienced Assistant-trainer and Trainer, he has been involved in many training in Europe, in Paris with Myriam Pfeffer, in Liege, Belgium with Yvan Joly, in Bad Windshiem, Germany with Mark Reese, and in the U.S. with Anat Baniel.  These trainers have in many ways been his mentors.  Francois has taught advanced training in France, Sweden, Switzerland, Germany and the U.S.  He has also the desire to share the experience he developed teaching for 15 years in small continuity educational training’s, creating a very interactive, precise and supportive way of working with students.

*****

Kurssin peruutusehdot:

Peruutuksen tapahtuessa myöhemmin kuin 14 päivää ennen kurssin alkua kurssimaksua ei hyvitetä takaisin. Sijaisen lähettäminen on mahdollista.

Sairaustapauksessa kurssimaksu hyvitetään lääkärintodistusta vastaan.

Kurssilla on omavastuu.

Lisätiedot: Marie Körkkö / 0408328519 / marie.korkko@gmail.com